-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
ANNONSØRINNHOLD - BIL1DIN

Tre generasjoner med brukte bildeler: Bil1Din feirer 50 år
I 2025 er det nøyaktig 50 år siden Arne Brøndbo startet foretaket som i dag er Bil1Din. Det som en gang startet som en blanding av skraphandel og bilmottak, er i dag et moderne selskap med fokus på bærekraft.
Mye har skjedd på det halve århundre siden Arne Brøndbo startet sin virksomhet på Skage. Kort tid før vrakpanten ble innført hadde nemlig Brøndbo senior startet med vrakhandel.

Da jeg startet i 1975 så bransjen helt annerledes ut enn i dag og jeg hadde aldri sett for meg at det skulle bli så stort og profesjonelt
Arne Brøndbo
På slutten av 1980-tallet tok Bjarne Brøndbo og kona Lise Greftegreff over styringen og har siden den gang fokusert på gjenbruk, og å bedre bransjens rykte.
Bjarne ser tilbake på 80- og 90- tallet og sier: - Vi var nok litt pionerer den gang, men har nå fått bekreftet at vi hadde rett i våre antagelser om at bransjen var klar for modernisering.
For noen år siden tok tredje generasjon steget inn i bildemonteringsbransjen ved sønnene Anders (Daglig leder), Tobias (Salgsleder) og Espen (Plass-sjef Skage og Assisterende daglig leder Bil1Din Gruppen) .
Hva gjorde at alle tre ønsket å gå inn i familiebedriften?

- Vi hadde kun begrenset erfaring fra Bildemonteringen og vi er ikke glødende bilinteressert, men system, drift, folk, prosesser, osv., det liker vi. I Bil1Din fikk vi slippe til med våre ideer, samtidig som vi hadde tro på konseptet med Brukte Bil-Deler med forutsigbar kvalitet, samt at det er meningsfylt å jobbe med med bærekraft hver eneste dag, forteller Anders.
Bli bedre kjent med oss i Bil1Din her
I dag
I dag holder Bil1Din til i to topp moderne anlegg lokalisert på Skage i Trøndelag og i Røyken i Asker Kommune.
Her produseres likeverdige brukte bildeler fra skadede biler i stort antall, som igjen brukes til å reparere ca. 30.000 biler per år (2024).
Per i dag har Bil1Din ca. 150.000 kvalitetsdeler i eget lager, men når alt er rigget og anleggene produserer for fullt, er målet ca. 500.000 brukte deler på eget lager.
På Røyken-anlegget til Bil1Din og majoritetseier Bilia, ligger et fremtidsrettet bildemonterings- og skade- og lakkverksted på samme lokasjon. Bilias skadesenter er nemlig vegg i vegg med Bil1Din, noe som fører til de mest kortreiste brukte delene i verden.
- For hver eneste del vi produserer og gjenbruker, kan vi la være produsere en ny – av nye råvarer, som så må fraktes over halve kloden, sier nåværende daglig leder og tredje generasjon fra familien Brøndbo, Anders Greftegreff.

Anlegget på Røyken er i seg selv svært miljøvennlig. På taket er det montert 2500 kvadratmeter med solceller som genererer over 400.000 kwh per år. Dette gjør at anlegget får både et uvanlig lavt klimaavtrykk – og lave strømutgifter.
Bil1Din tok tidlig et veivalg om å være en naturlig del av den Norske Bilbransjen og ikke bare en avfalls- og gjenvinningsaktør. Gjennom ISO 9001/14001 Sertifisering, LEAN Management som styringsverktøy i driften av begge anleggene og god dokumentasjon av hvordan vi arbeider med våre produkter, har vi inngått flere store leverandøravtaler.
- Møller Bil AS valgte Bil1Din som sin leverandør av brukte bildeler. Vi har også gjort en unik avtale med Toyota Norge. Bil1Din er i dag sertifisert som en godkjent leverandør av originale brukte bil-deler til Toyota forhandlerne i Norge, sier Anders.
Bil1Din har også avtaler med de store skadeforsikringsaktørene der vi både kjøper kondemnerte biler, og er en betydelig leverandør av brukte deler til selskapenes skadereparasjoner.
Sjekk ut vår Animasjonsvideo om «hvorfor det er innlysende at brukte deler er et helt selvsagt valg».
Fremtiden
Bil1Din har opplevd en eventyrlig vekst i både omsetning, antall ansatte, aktivitetsnivå og interesse for det vi driver med. Vi arbeider for at brukte deler skal være like naturlig for bilbransjen som de andre alternativene som finnes. Vårt fokus på å levere brukte deler med forutsigbar kvalitet, forutsigbart leveringstidspunkt og ikke minst fokus på vår kunde, vil sørge for at Bil1Din er en attraktiv samarbeidspartner for alle bilbransjeaktører. Bil1Din skal sørge for å være «bjellesau» i bransjen og være en av de store brukt dele produsentene.
Trenger du likeverdige brukte bildeler? Bil1Din selger til både privat- og proffkunder. Se hvilke deler som er tilgjengelig her
Hvor mange renoverte deler reparerer man i året nå?
- Vi reparerer eller renoverer ingen deler selv, men vi selger mange brukt-deler i bulk til fabrikker i Europa som renoverer disse delene. Disse kommer så tilbake i markedene som en bytte-komponent.
Kommer man til å bryte 100 millioner i omsetning i 2025?
- Vi tror at Bil1Din i 2025 vil nå en omsetning på ca. 130 millioner i 2025, avslutter Anders med.

Dette er annonsørinnhold for Bil1Din. Journalistene i BilNorge.no og redaksjonen i Bilforlaget har ingen rolle i produksjonen og publiseringen av dette annonsørinnholdet.